ELITE Evolution Eco-Flyer S311 G1000 je navržen za účelem mnohostranného využití v případě nácviku jednomotorových i dvoumotorových letounů a to na jediném simulátoru v plně integrované avionice Garmin G1000 (NXi). V praxi tak získáváte možnost létat všechny typy letounů na jediném simulátoru prakticky bez omezení výbavy avioniky a ovládacích prvků. Jedná se o platformu, která je doslova „menším bráchou“ sofistikovanější úrovně klasifikace leteckého treanžéru v podobě ELITE S812 FNPT II G1000, který patří v našem případě, pokud jde o G1000 simulátor, mezi nejprodávanější platformy značky ELITE.
Hlavní rozdíly, mezi oběma platformami, definují následující stěžejní prvky: cenová dostupnost, tedy nízká pořizovací cena a současně flexibilita využití (více různých letounů s různorodou výbavou na jediném typu trenažéru). Přitom všem však přesto splňuje následující certifikační úrovně: FAA AC61-136B AATD a také AUSTRALIAN CASA level b STD (FSD2), což v případě těchto zemí nabízí možnost využít simulátor i za účelem odlétaných hodin, které lze zapsat z příslušné licence do zápisníku letů a notnou dávku reálných hodin výcviku odlétat přímo na simulátoru.
Simulátor S311 G1000 (Eco-Flyer) nabízí dokonalý emulátor skleněného kokpitu G1000 ve vysokém rozlišení včetně podpory verze NXi (syntetické projekce terénu na PFD) a to jak pro jednomotorové, tak i pro dvoumotorové typy letounů včetně přihlédnutí k jednotlivým rozdílům ve výbavě avioniky. Odpovídající je též ostatní rozložení ovládacích prvků a to včetně plné funkce ovládání G1000. Součástí je též externí vizualizace scenérie (výhled z kokpitu do „reálného“ terénu). Navíc je samozřejmě k dispozici i samostatné instruktorské stanoviště (IOS) pro metodický výcvik žáka s intruktorem.
Celkový design simulátoru je velmi detailní, včetně kabiny, je odolný, masívní a přitom dostatečně kompaktní. Navíc výrobce zaručuje u tohoto simulátoru též dodatečnou produkci v podobě rozšíření o další moduly letounů s integrací skleněného kokpitu Garmin G1000.
Níže následuje přehled kompletní výbavy simulátoru Eco-Flyer S311 G1000:
- Totálně (zcela) integrovaný systém
- Jednomístná konfigurace uspořádání kokpitu (duál není součástí)
- Plná podpora elektromechanického dynamického odporu na beranech (DCL)
- Precizní ovladač směrového kormidla a diferenčních brzd (ELITE značka)
- Plně integrovaný software avioniky skleněného kokpitu v podobě Garmin G1000 včetně ovládání
- Syntetická vizualizace terénu (NXi)
- Lockheed Martin Prepar 3D nebo X-Plane 11 (profesionální licence)
- Možnost aktualizací navigační databáze i scenérie
- Jednomotoré, nebo dvoumotorové letouny s možností přestavět ovladače ze SEP konfigu na MEP konfig
- Standardní součástí je též jednokanálové zobrazení externí scenérie (úhlopříčka 65 palců) V případě nutnosti více kanálového zobrazení není problém za příplatek
- Plně integrované instruktorské stanoviště IOS včetně samostatného monitoru a grafického rozhraní
- Reálná dispozice kokpitu včetně překrytu kabiny a výhledu „z letounu do scenérie“
- 2 roky plná záruka
- Snadný servis a údržba v tuzemsku (lokální zajištění servisu a údržby)
Příplatkové položky:
- Flexibilní a vysoce detialní zobrazení okolné scenérie (Lockheed Martin Prepar3D, X-Plane 11)
- Možnost rozšíření až na 3 kanály zobrazení okolní scenérie (P3D/XPL11 - 3x65´´ TV)
- Kit pro ovládání pohonné jednotky jednomotorových letounů
- Kit pro ovládání pohonné jednotky dvoumotorových letounů
- Vernier plynová přípusť – konfigurace 2 samostatných pák (THR, PROP, MIX)
- Vernier plynová přípusť – konfigurace 3 samostatnýc pák (THR, PROP, MIX)
- Možnost zhotovení individuálního loga na kabině (např. za účelem reklamy pro vaši firmu)
- Možnost zhotovení individuální kamufláže kokpitu (např. za účelem reklamy pro vaši firmu)
- Držák na mapové podklady (EFB, tištěné)
- Dvou-vstupý interkom za účelem plošné metodiky nácviku komunikace s prostředky ŘLP
Letouny k dispozici:
- Cessna 172 R Skyhawk
- Cessna 172 S Skyhawk
- Cessna 182 T Skylane
- Cessna 206 Stationair
- Cessna T206 Stationair
- Diamond DA-40
- Beechcraft B36 Bonanza
Dvoumotorové letouny k dispozici:
- Beechcraft Baron B58
- Diamond DA42
- Beechcraft King Air B200
Pro koho je simulátor určen?
- Letecké asociace a aerokluby
- Letecké školy a organizace ATO
- Soukromé piloty
- FAA a EASA licencované letecké instruktory, kteří sami mohou na simulátoru provádět výcvik za úplatu a využít tak simulátor k podnikatelskému účelu !(živnost)!
- Univerzity s mnohastupňovými programy leteckých výcviků
Hlavní metodicky výcvikového využití na simulátoru dle osnov a doporučení:
VFR a procedurální výcvik
- Circling APP – možnost nácviku bez omezení díky exceletnímu zobrazení externí scenérie
- Radionavigační postupy v korelaci na VOR /NDB/VOR – formálně „CVFR“
- HSI
- DG a VOR CDI
- PFD
- Procedurální výcvik před vstupem do reálného letounu pro piloty PPL jako např: pojíždění na letišti, spouštění a vypínání, techniky přistání v normálních i náročnějších meteorologických proměnlivých podmínkách (boční vítr, nárazy větru, optické iluze, nepřesná přiblížení)
- Lety v horském terénu
- VFR navigační přelety
- Možnost seznámení se předem s neznámými destinacemi a příletovými i odletovými trasami
- Nechtěné vlétnutí do mraku (VMC – to IMC)
- Ztráta orientace
- Pády, zábrany pádů, vývrtky
- Garmin G1000 mechanika ovládání, seznámení se se systemem včetně PBN/LPV
IFR výcvik
- IFR/IMCletecký výcvik
- Možnost nácviku poškození či vysazení výbavy avioniky, jednotlivých přístrojů
- Competency based IR
- En-route IR
Seznámení se s letištěm a jeho uspořádáním včetně RWY a VPD
V případě Prepar3D a X-Plane 11 je k dispozici nespočet precizních add-onů letišť (destinací) včetně letištní infrastruktury, VPD, RWY, světelných systémů a návěstidel. Tyto scenérie lze bez omezení instalovat na tento typ simulátoru a získat tak naprosto unikátní nástroj k výcviku prakticky na všech význačných letištích z celého světa. Leitště pro 3D prostředí RealView za příplatek (na vyžádání).
Klíčové segmenty využití simulátoru
- Bezpečnost
- Ekologie
- Ekonomika provozu
- Dostupnost a komfort využití, mnohostrannost
- Okamžitý zisk jak pro klienta, tak pro provozovatele
Certifikace a možnost zápisu reálných letových hodin do zápisníku letů
V případě FAA USA APPROVED ADVANCED ATD (níže v originálním znění legislativy):
- Log 2.5 Hrs towards (PRIATE)
- 20 Hrs towards (INSTRUMENT)
- 25 Hrs towards (ATPL)
- 50 Hrs towards (COMMERCIAL)
- Recent Flight Experience (maintain currency)
- Instrument Proficiency Check (Partial)
- Instrument practical Test (Partial)
V případě AUSTRALIA CAT B FSD 2 AND NZ CAA APPROVED (níže v originálním znění legislativy):
- 20 out of the 40 hours required for instrument Rating
- Cross-country instrument flight
- All approaches including GPS non-precision approaches
- Recency (includes two out of the three hours per 90 days and all approaches)
Kontaktujte nás za účelem více podrobností, případně za účelem objednávky:
ELITE Ecco Flyer S311G1000_popis
ELITE Simulation Solutions AG – pobočka Praha
Klikatá 22/41
Praha 5 – Jinonice
158 00
Česká republika
Telefon: +420 776 209 582
E-mail: m.krouza@flyelite.ch