ELITE Evolution S612 BITD: popis leteckého simulátoru
ELITE Evolution S612 BITD je technicky vysoce pokročilý nástroj (ATD – Aircraft Training Device) pokrývající techniku pilotáže a navigace na jednoduchých a současně komplexnějších typech jednomotorových i dvoumotorových letounů s pístovým pohonem. Je dodáván jako jednopilotní a nabízí bleskurychlou možnost migraci z jednoho typu letounu na jiný typ. V důsledku toho se nabízí možnost létat na témže simulátoru více různorodých letounů SE a ME. Nejčastější praxí představuje možnost létat 1-2 různé letouny na jediném simulátoru. Ačkoliv se může zdát, že je simulátor technicky méně komplexní, opak je pravdou. Trenažér je vybaven dynamickou odezvou elektromechanického řízení na úhlu náběhu (chcete-li výškovce), tak i na křidélkách.
Jedná se o zařízení, které je možné využít k reálnému výcviku dle příslušné legislativy (např. EASA certifikace) v podobě plně certifikovaného zařízení dle legislativních požadavků CS-FSTD (A) jako BITD (Basic Instrument Training Device). Kromě toho je tento simulátor certifkován také jako FAA, CASA, SA CAA a INDIAN DGCA kompatibilní zařízení k výcviku pilotů za účelem IR doložky, CPL, ATPL a samozřejmě několik hodin lze odlétat i v případě získávání licence PPL(A).
Je to základní stavební kámen simulátoru, který je určen pro aerokluby, letecké školy, univerzity hledající levný typ zařízení a sledující nejen možnost zvýšení zisku v oblasti poskytování reálného výcviku, ale též zejména komfort a bezpečí pro své vlastní smluvní klienty, popř. vlastní studenty.
Níže následuje přehled kompletní výbavy simulátoru S612 BITD
- Zcela integrovaný systém do jediného celku
- Dynamická zpětná – silová odezva na křidélkách a výškovce (DCL)
- Směrové kormidlo s proporčním diferenčním bržděním kol hlavního podvozku
- Autentické rozdělení letových přístrojů, ovladačů, avionické výbavy, včetně středového panelu
- Reostatické osvětlení přístrojového panelu, avionických prvků i ovladačů
- Bendix King Silver Crown avionické vybavení
- King KFC 150 autopilot
- ALT/VSI Preselect (pro automatizovaný režim vertikální navigace a režimu letu)
- Generický systém GPS (za příplatek)
- Variabilní možnosti externí vizualizace scenérie zahrnující např. 1-3-5 kanálů zobrazení
- Uzavřené instruktorské stanoviště
- Kabina
K čemu je tento simulátor nejčastěji využíván a jaké jsou jeho hlavní výhody?
- Nízká pořizovací cena
- Flexibilita využití pro metodický výcvik
- Mnohostrannost v důsledku provozu více letounů na jediném simulátoru
- Možnost rozšíření
- Špičkový aerodynamický model jednotlivých modulů letounů
- Plně IFR vybavený simulátor umožňující výcvik IFR dle reálných předpisů metodického výcviku
- Možnost nácviku nouzových i bezpečnostních postupů
- Možnost využití statické i dynamické simulace závád na výbavě avioniky, systémů i ovládacích prvcích
- Možnost zakrývání zakrývání letových přístrojů během výcviku
- Možnost nácviku rozdílných výstupů pilotáže v důsledku změn centráže i zatížení
- Možnost nácviku komunikace s prostředky ŘLP
- Možnost využití létání v proměnlivých podmínkách počasí
- Možnost volby dynamických i statických podmínek počasí
- Možnost létat prakticky na jakémkoli letišti světa
- Samostatné instruktorské stanoviště (IOS) s obrazovkami a mapovými podklady za účelem okamžitého sledování a vyhodnocování průběhu letu
- FDR (Flight Data Recorder) s možností tiskového výstupu včetně videí
- Celosvětová navigační databáze Jeppesen s možností průběžných aktualizací
- Snadné připojení prostředků EFB přes WIFI (např. s tabletem iPAD)
- Možnost využití automatické relace METAR za účelem dynamického počasí počas letu
- GPS systém umožňující navigační přelety včetně nácviku všech typů přiblížení
- Šetří peníze (jako palivo, poplatky spojené s údržbou a servisem)
- Vydělává peníze (nemá žádné výrazné náklady na provoz)
- Pokrývá všechny typy metodických výcviků IFR včgetně možnosti spouštění/ vypínání
- Důsledně eliminuje rizika spojená s výcviky (přispívá bezpečnému letištnímu i letovému provozu začínajích pilotů a automaticky je nástrojem pro management rizik výcviků a provozu
- Je přínosem pro klienty (škola, která nemá simulátor, jakoby dnes již neexistovala)
- Je přínosem i s ohledem na prestiž letecké školy
- Je přínosem pro studenty, kteří tak mají možnost akcelerovat svůj letecký výcvik, zlepšovat svou formu a stát se rychleji lepšími a bezpečnějšími piloty – získání sebedůvěry ve vlastní schopnosti
Letouny, které jsou okamžitě k dispozici:
- Cessna 172 RG
- Beech Baron 58
Příplatkové položky:
- Možnost rozšíření až na 3 kanály zobrazení okolní scenérie s využitím velkoplošných TV obrazovek/monitorů nebo velkoplošného plátna a to včetně možnosti instalovat polosféru se zakřiveným plátnem (tzv. „visual motion“ – v podobě konfigurace CAVED/CURVED SCREEN)
- Poskytujeme lokální servis IT i údržbu v režimu 24/7/365
- Poskytujeme periodické školení instruktorů
- Poskytujeme podporu v oblasti re-certifikace včetně QTG testů a udržujeme simulátor způsobilý zejména též s ohledem na normy a nařízení ÚCL
Pro koho je simulátor určen?
- Letecké asociace a aerokluby
- Letecké školy a organizace ATO
- Soukromé piloty
- FAA a EASA licencované letecké instruktory, kteří sami mohou na simulátoru provádět výcvik za úplatu a využít tak simulátor k podnikatelskému účelu !(živnost)!
- Univerzity s mnohastupňovými programy leteckých výcviků
Certifikace a možnost zápisu reálných letových hodin do zápisníku letů (v originálním znění legislativy)
EASA CS-FSTD (A) BITD
- Log 5 Hrs Basic training towards PPL
- Log 5 Hrs Instrument training towards CPL (Modular)
FAA APPROVED ADVANCED ATD
- Log 2.5 Hrs towards the PRIVATE
- Log 20 Hrs towards the INSTRUMENT
- Log 25 Hrs towards the ATPL
- Log 50 Hrs towards the COMMERCIAL
- Recent Flight Experience (maintain currency)
- Instrument Proficiency Check (partial)
- Instrument Practical Test (partial)
CASA CAT B FSD2 & NZ CAA APPROVED
- 20 out of the 40 hours required for Instrument Rating
- Cross-country instrument flight
- All approaches including GPS non-precision approaches
- Recency (includes two out of the three hours per 90 days and all approaches)
Kontaktujte nás za účelem více podrobností, případně za účelem objednávky:
ELITE Simulation Solutions AG – pobočka Praha
Klikatá 22/41
Praha 5 – Jinonice
158 00
Česká republika
Telefon: +420 776 209 582
E-mail: m.krouza@flyelite.ch