ELITE Evolution S612 BITD pro ty, kteří chtějí ušetřit a nabídnout svým klientům bezpečnější prostředí leteckého výcviku

ELITE Evolution S612 BITD: popis leteckého simulátoru

ELITE Evolution S612 BITD je technicky vysoce pokročilý nástroj (ATD – Aircraft Training Device) pokrývající techniku pilotáže a navigace na jednoduchých a současně komplexnějších typech jednomotorových i dvoumotorových letounů s pístovým pohonem. Je dodáván jako jednopilotní a nabízí bleskurychlou možnost migraci z jednoho typu letounu na jiný typ. V důsledku toho se nabízí možnost létat na témže simulátoru více různorodých letounů SE a ME. Nejčastější praxí představuje možnost létat 1-2 různé letouny na jediném simulátoru. Ačkoliv se může zdát, že je simulátor technicky méně komplexní, opak je pravdou. Trenažér je vybaven dynamickou odezvou elektromechanického řízení na úhlu náběhu (chcete-li výškovce), tak i na křidélkách.

Jedná se o zařízení, které je možné využít k reálnému výcviku dle příslušné legislativy (např. EASA certifikace) v podobě plně certifikovaného zařízení dle legislativních požadavků CS-FSTD (A) jako BITD (Basic Instrument Training Device). Kromě toho je tento simulátor certifkován také jako FAA, CASA, SA CAA a INDIAN DGCA kompatibilní zařízení k výcviku pilotů za účelem IR doložky, CPL, ATPL a samozřejmě několik hodin lze odlétat i v případě získávání licence PPL(A).

Je to základní stavební kámen simulátoru, který je určen pro aerokluby, letecké školy, univerzity hledající levný typ zařízení a sledující nejen možnost zvýšení zisku v oblasti poskytování reálného výcviku, ale též  zejména komfort a bezpečí pro své vlastní smluvní klienty, popř. vlastní studenty.

 

Níže následuje přehled kompletní výbavy simulátoru S612 BITD

  • Zcela integrovaný systém do jediného celku
  • Dynamická zpětná – silová odezva na křidélkách a výškovce (DCL)
  • Směrové kormidlo s proporčním diferenčním bržděním kol hlavního podvozku
  • Autentické rozdělení letových přístrojů, ovladačů, avionické výbavy, včetně středového panelu
  • Reostatické osvětlení přístrojového panelu, avionických prvků i ovladačů
  • Bendix King Silver Crown avionické vybavení
  • King KFC 150 autopilot
  • ALT/VSI Preselect (pro automatizovaný režim vertikální navigace a režimu letu)
  • Generický systém GPS (za příplatek)
  • Variabilní možnosti externí vizualizace scenérie zahrnující např. 1-3-5 kanálů zobrazení
  • Uzavřené instruktorské stanoviště
  • Kabina

    

K čemu je tento simulátor nejčastěji využíván a jaké jsou jeho hlavní výhody?

  • Nízká pořizovací cena
  • Flexibilita využití pro metodický výcvik
  • Mnohostrannost v důsledku provozu více letounů na jediném simulátoru
  • Možnost rozšíření
  • Špičkový aerodynamický model jednotlivých modulů letounů
  • Plně IFR vybavený simulátor umožňující výcvik IFR dle reálných předpisů metodického výcviku
  • Možnost nácviku nouzových i bezpečnostních postupů
  • Možnost využití statické i dynamické simulace závád na výbavě avioniky, systémů i ovládacích prvcích
  • Možnost zakrývání zakrývání letových přístrojů během výcviku
  • Možnost nácviku rozdílných výstupů pilotáže v důsledku změn centráže i zatížení
  • Možnost nácviku komunikace s prostředky ŘLP
  • Možnost využití létání v proměnlivých podmínkách počasí
  • Možnost volby dynamických i statických podmínek počasí
  • Možnost létat prakticky na jakémkoli letišti světa
  • Samostatné instruktorské stanoviště (IOS) s obrazovkami a mapovými podklady za účelem okamžitého sledování a vyhodnocování průběhu letu
  • FDR (Flight Data Recorder) s možností tiskového výstupu včetně videí
  • Celosvětová navigační databáze Jeppesen s možností průběžných aktualizací
  • Snadné připojení prostředků EFB přes WIFI (např. s tabletem iPAD)
  • Možnost využití automatické relace METAR za účelem dynamického počasí počas letu
  • GPS systém umožňující navigační přelety včetně nácviku všech typů přiblížení
  • Šetří peníze (jako palivo, poplatky spojené s údržbou a servisem)
  • Vydělává peníze (nemá žádné výrazné náklady na provoz)
  • Pokrývá všechny typy metodických výcviků IFR včgetně možnosti spouštění/ vypínání
  • Důsledně eliminuje rizika spojená s výcviky (přispívá bezpečnému letištnímu i letovému provozu začínajích pilotů a automaticky je nástrojem pro management rizik výcviků a provozu
  • Je přínosem pro klienty (škola, která nemá simulátor, jakoby dnes již neexistovala)
  • Je přínosem i s ohledem na prestiž letecké školy
  • Je přínosem pro studenty, kteří tak mají možnost akcelerovat svůj letecký výcvik, zlepšovat svou formu a stát se rychleji lepšími a bezpečnějšími piloty – získání sebedůvěry ve vlastní schopnosti

 

 Letouny, které jsou okamžitě k dispozici:

  • Cessna 172 RG
  • Beech Baron 58

 

 Příplatkové položky:

  • Možnost rozšíření až na 3 kanály zobrazení okolní scenérie s využitím velkoplošných TV obrazovek/monitorů nebo velkoplošného plátna a to včetně možnosti instalovat polosféru se zakřiveným plátnem (tzv. „visual motion“ – v podobě konfigurace CAVED/CURVED SCREEN)
  • Poskytujeme lokální servis IT i údržbu v režimu 24/7/365
  • Poskytujeme periodické školení instruktorů
  • Poskytujeme podporu v oblasti re-certifikace včetně QTG testů a udržujeme simulátor způsobilý zejména též s ohledem na normy a nařízení ÚCL

 

Pro koho je simulátor určen?

  • Letecké asociace a aerokluby
  • Letecké školy a organizace ATO
  • Soukromé piloty
  • FAA a EASA licencované letecké instruktory, kteří sami mohou na simulátoru provádět výcvik za úplatu a využít tak simulátor k podnikatelskému účelu !(živnost)!
  • Univerzity s mnohastupňovými programy leteckých výcviků

 

Certifikace a možnost zápisu reálných letových hodin do zápisníku letů (v originálním znění legislativy)

 

EASA CS-FSTD (A) BITD

  • Log 5 Hrs Basic training towards PPL
  • Log 5 Hrs Instrument training towards CPL (Modular)

FAA APPROVED ADVANCED ATD

  • Log 2.5 Hrs towards the PRIVATE
  • Log 20 Hrs towards the INSTRUMENT
  • Log 25 Hrs towards the ATPL
  • Log 50 Hrs towards the COMMERCIAL
  • Recent Flight Experience (maintain currency)
  • Instrument Proficiency Check (partial)
  • Instrument Practical Test (partial)

CASA CAT B FSD2 & NZ CAA APPROVED

  • 20 out of the 40 hours required for Instrument Rating
  • Cross-country instrument flight
  • All approaches including GPS non-precision approaches
  • Recency (includes two out of the three hours per 90 days and all approaches)

 

 

 Kontaktujte nás za účelem více podrobností, případně za účelem objednávky:

 ELITE S612 BITD_popis

S612_cz

ELITE Simulation Solutions AG – pobočka Praha
Klikatá 22/41
Praha 5 – Jinonice
158 00
Česká republika
Telefon: +420 776 209 582
E-mail: m.krouza@flyelite.ch