Pro Univerzitu obrany jsme dodali celkem čtyři samostatné simulátory klasifikace ATD pro specifický typ taktického výcviku.
Specificky navržené ATD pro pilotáž pevného křídla s možností nácviku základních i pokročilých manévrů, skupinového létání, komunikace s prostředky ŘLP, ale též možnost seznámit se s pilotáží za snížených podmínek IMC, nebo radionavigací, vyžadují nebývale vysokou míru individuálních IT řešení promítající se do možnosti využití těchto simulátorů ve sdíleném online prostředí skupinového létání včetně reálné komunikace s prostředky ŘLP a to nejen na příletových i odletových trasách příslušných destinací (letišť). Taktické typy simulátorů jsou určeny zejména pro unikátní diametrálně odlišný nácvik taktické pilotáže studentů Univerzity obrany. Mezi hlavní klíčové prvky patří elektromechanické řízení ovládání křidélek s dynamickým odporem včetně podélného i příčného vyvážení, úhlu náběhu, ale též směrového kormidla s diferenčními brzdami kol hlavního podvozku.
Hardware umožňuje programovat klíčové fce pro každý typ letounu zvlášť (např. provozní postupy spouštění, vypínání bez nutnosti používat myš a klávesnici) včetně dynamického odporu ovládacích prvků. Možnost zobrazení ve tříkanálovém uspořádání (výhledu z letounu), kdy tři samostatné obrazovky zobrazují výhled z kokpitu letounu s možností současně zobrazit též "rám" 3D virtuálního kokpitu (nebo pouze pohled do scenérie bez zobrazení kokpitu) a projekce přístrojového vybavení ve vysokém rozlišení na samostatné obrazovce, nabízí unikátní možnost nácviku rozdělení pozornosti během náročných manévrů bez ohledu na typ letounu, který pilotujete a to včetně pohonu (pístový, turbínový, SE, ME). Níže několik ukázek z aktuálně dodaných simulátorů (možnost sdíleného online prostředí v reálném čase nabízí kombinaci taktických simulátorů např. též se simulátorem letounu na bázi skleněného kokpitu G1000, popř. vrtulníku v podobě kompletu EHFCU):
Univerzální řešení nabízí možnost pilotovat jakýkoli typ letounu - od běžných jednomotorových letounů s pístovým pohonem až po výkonnější typy letounů opatřených turbínovým pohonem. Zobrazení instrumentace a avionického vybavení na samostatné obrazovce nabízí možnost vývoj individuálně navržených instrumentačních panelů s libovolnou konfigurací umístění přístrojů, dle specifikace výbavy a typu letounu. Všechny simulátory (4) jsou propojeny přes protokol TCP/IP na jediné síti v reálném čase, kdy se piloti nejen navzájem vidí (např. během létání skupiny), ale současně mohou komunikovat v reálném čase s prostředky ŘLP. Simulátory EHFCU a G1000 jsou navíc opatřeny samostatným instruktorským stanovištěm. Na simulátoru G1000 mají studenti možnost seznámit se avionikou G1000. Tento typ simulátoru slouží též k pokročilému typu výcviku radionavigačního létání (včetně létání za podmínek IMC/IFR) včetně možnosti provozních postupů na daném letounu (ELITE Pro Panel III v konfiguraci SE, ME) s dynamickým odporem řízení (Dynamic Control Loading) na beranech.
: