ASA Conventional Gear: Flying a Taildragger
Popis
Pokud se nacházíte ve fázi, kdy se z příďového podvozku přeškolujete na ostruhový podvozek, možná by Vás mohla zajímat technika pilotáže těchto letounů a hlavní odlišnosti. Většina historických letounů, akrobatických letounů, ale i některých ULL letounů je opatřena ostruhovým (záďovým) podvozkem, přitom technika pilotáže je v tomto případě diametrálně odlišná od toho, co můžeme zažít na klasickém uspořádání příďového podvozku. Valná většina pilotů, kteří létají s klasickým uspořádáním příďového podvozku a po letech se konečně odhodlá přeškolit např. na Z-226 a a konečně např. na Z-50 kvůli akrobacii, se právě během přeškolení nejvíce trápí s ostruhovým (záďovým podvozkem). Pojíždění, vzlet i přistání a především schopnost bezpečně operovat s letounem na zemi a zejména ve fázi vzletu a přistání je o to náročnější s boční složkou větru.
Kniha nám předkládá jednoduchý návod na to, jak být co nejlépe připraven na rozdíly v technice pilotáže záďového podvozku a jak zvládnout poněkud krkolomný proces přeškolení na typ letounu, který je vybaven právě záďovým podvozkem. Autor volí jednoduchý výklad, který je psán srozumitelnou angličtinou a vše doplňuje vhodnými ilustracemi, které obohacují již tak vydatný obsah díky tomu, že obrázky vedou ke snazší vizualizaci provedeného manévru. V době, kdy byly na letouny kladeny vyšší konstrukční požadavky na maximální přípustnou hmotnost pro vzlet a dráhy se kvůli tomu prodlužovaly, se postupně od záďových podvozků lethkých letounů upouštělo a tato koncepce byla v převážné většině nahrazena příďovým uspořádáním podvozku. Přesto máme dnes možnost pilotovat řadu letounů se záďovým podvozkem a během vlekání, popř. akrobacii na výkonnějších typech letounů (Z-50, Extra 300) se této koncepci nevyhneme ani dnes a právě v těchto případech bývá záďový podvozek spíše standardním vybavením letounu.
V neposlední řadě je to zkušenost, kterou by měl absolvovat každý pilot. Létání s ostruhovým podvozkem klade celkově vyšší požadavky na umění pilotáže, aproto bychom během aktivního létání v zápisníku letů měli mít časem nějaký takový letoun, který vás odmění zcela novými zkušenostmi a také jinými zážitky, které na Cessnách, či Piperech nemáme šanci vyzkoušet.
jazyk: anglický
vazba: měkká
počet stran: 220
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.