ASA The Instrument Flight Manual
Popis
The Instrument Flight Manual je hned vedle publikace Instrument Flying (stejného vydavatelství - ASA) publikací zabývající se detailně přístrojovým létáním na všech úrovních soudobého technologického pokroku v přístrojovém létání. Jedná se o zcela novou revizi publikace (sedmá edice) známého autora, kterým je William K. Kershner. Kniha se totiž zaměřuje nejen na klasické upořádání přístrojové doložky, tak jak ji můžeme znát z klasické metodiky létání, ale též na soudobé moderní trendy žádající přizpůsobení klasického obrazce IFR létání i do nejmodernějších systémů skleněných kokpitů nacházejících se dnes standardně již u většiny nově vyrobených letounů GA. Publikaci lze doporučit bezprostředně po ukončení "pokračovacího výcviku" soukromého pilota PPL(A) a během nutného náletu (postupné přípravy na případnou doložku IR), se již můžete seznámit jak se základními praktikami přístrojového létání, tak i s náročnějšími aplikacemi IR s ohledem na moderní vybavení letounů. Jedná se tedy o vhodný doplňek samostudia, ale též knihu vhodnou pro ty, kteří byli nuceni z nějakých důvodů přístrojovou doložku na čas vypustit (např. z ekonomického důvodu). Obsah učebnice totiž může dopomoci i ke snadnému znovuobnovení IFR a výklad tak tím pádem osloví i zkušenější letce, kteří již s IFR létáním zkušenosti mají, avšak potřebuji si postupy osvěžit - např. též s využitím simulátoru. Kniha tak plní dokonale všechny požadavky zabývající se přístrojovým létáním na všech úrovních využití a opět bez ohledu na nabyté zkušenosti.
Kershner je navíc známým letcem, který nemá v láce zbytečně složité matematické výklady, spoustu dokazujících vzorců, či nechutně složitý způsob vyjadřování. Forma jeho výkladu je srozumitelná, čitelná i užitečná zároveň pro každého pilota. Odstraněním zbytečných složitých výkladů, dokáže upoutat i naprosté začátečníky v přístrojovém létání. Svým způsobem se jedná o "zeštíhlení" systému IFR směřující spíše do praktického provedení. Teoretický výklad je zde doprovázen spoustou zajímavých ilustrací z praxe. Výcvikový sylabus v závěru je určen jak studentům, tak zkušeným instruktorům. Instruktáž a výklad zohledňuje kompletní provedení letu, tedy od spouštění až do vypnutí letounu a nezabývá se tak jen okrajovým výkladem radionavigace a skenování přístrojů, jako spíše uplatněním přístrojového létání v klasické každodenní pilotáži. Jak systém funguje? Jakou roli v něm sehrává PIC a co konkrétně se pilot musí naučit? Jak dospět k úspěšnému pochopení přístrojového létání a jak jej v praxi uspět od prvních jednodušších lekcí až po závěrečný inspekční let? Ačkoliv je William K. Kershner aerolinkový pilot, instruktor i inspektor, stále vnímá podstatu IFR zejména ve všeobecném letectví a on sám zůstává tak s malými letouny stále v aktivním kontaktu. V důsledku jeho zkušeností a schopnosti snadného vyjadřování patří jeho publikace mezi nejlepší na trhu. Mnoho autentických scénářů dokreslených obrázky, ilustracemi usnadňuje nácvik i na simulátoru a samozřejmě otevírá nové možnosti vizuální paměti výrazně urychlující proces učení a vnímání podstatných informací.
jazyk: angličtina
počet stran: 388
vazba: měkká
Možnost navíc: získání "ebook" verze v elektronické podobě v .PDF (např. pro Váš iPad).
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.